آرملات چیست؟ | مراحل تولید آرملات در ایران
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 24 مرداد 1403
  • 1 نظر
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

آرملات چیست؟ | مراحل تولید آرملات در ایران

آرملات یک پوشش سخت و یکی از مصالح پراستفاده در صنعت کف‌سازی است که به واسطه خصوصیات فیزیکی و شیمیایی منحصربه‌فرد خود، جایگاه مهمی در پروژه‌های ساختمانی به دست آورده است. در این مقاله به بررسی جامع محصول آرملات، مزایای آن و چگونگی تولید بهترین آرملات در ایران خواهیم پرداخت.

 

شماره تماس با آرملات

 

پوشش سخت آرملات چیست؟

هنر به کار گیری ماشین آلات و تخصص گردآوری مواد در کنار یکدیگر موجب شده است سنگدانه های سخت و مقاوم با در بر گرفتن یکدیگر استحکام و ماندگاری پدید آورند .
نامی ماندگار، مانا بر کیفیت در صنعت کف سازی کشور ایران. بهره گیری از بالاترین کیفیت های معادن غنی ایران زمین در سایه دانش و تجربه مهندسین دانش آموخته در صنعت ساختمان به ویژه متخصصان کف سازی موجب شده است روشی از کف سازی که در تمام دنیا به نام های بتن سخت و یا سخت کننده های بتنی نامیده می‌شود به نام آرملات همه گیر شود و به عنوان یک انتخاب ایده‌آل برای کف‌پوش‌های صنعتی کارخانجات، صنایع هایتک، فرودگاه، راه آهن، سکوهای مترو، پارکینگ‌ها وسوله و انبارها شناخته ‌شود.

 

پوشش سخت آرملات

 

امضاء کیفیت مواد و محصول بتن سخت‌آرملات در پروژه های صنعتی و ساختمانی  موجب شده است تا کارفرمایان و صاحبان پروژه با اطمینان خاطر پای خود را بر روی کف ساختمانشان گذاشته و با اتکا بر آینده ای بیش از 30 سال کیفیت را برای خود تصور نمایند.
 این چشم انداز باعث می شود که با اتکا بر کفی مطمئن خطوط تولید و کارگا ههای مربوط به آن پایدار و بی توقف تولید خود را عرضه نمایند. 
سال 1367 در صنعت کف سازی همیشه ماندگار خواهد بود. دکتر ابوالحسن رامین فر دانش آموخته عمران با بنا نهادن کارخانه صنعتی در شهر دلیجان برای اولین بار بتن سختی را به تولید رساند که با خواص و ویژگی های منحصر به فرد خود انقلابی در صنعت کف سازی ایران انجام داده است. سنگدانه های مقاوم و مواد شیمیایی خاص ملاتی را پدید آورد که پس از سخت شدن همچون فولاد سخت و مقاوم بود از این رو نام این محصول جدید و بی همتا ( ملات آرمه) گذاشته شد.
حضور در پروژه های متعدد و کیفیت بالای این کالا موجب شده است تا با اولین تفکر در خصوص کف سازی بی اختیار اولین و آخرین گزینه انتخابی مهندسین و صاحبان پروژه محصول ملاتی باشد. 

 

مراحل تولید آرملات در ایران

تولید با کیفیت برتر نیازمند دقت در فرآیندهای تولید و استفاده از مواد اولیه با کیفیت عالی است. درکشورهای توسعه یافته به واسطه سرعت پیشرفت دانش و تکنولوژی همواره بالاترین کیفیت ها در دسترس است. لکن جامعه مهندسین ایرانی با انجام مهندسی معکوس وبا انتقال دانش نسبت به تولید محصولات روز و با کیفیت می نمایند. 

1- انتخاب مواد اولیه

سنگ های معدنی و آذرین پس از شکستن و تبدیل شدن به سنگدانه های متنوع در کارخانه تولیدی به نسبت های مختلف در کنار یکدیگر قرار می گیرند. سیمان یکی از عوامل مهم تعیین کیفیت این محصول می باشد.
در ایران، شرکت تولیدی صنعتی‌آرملات با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و کنترل‌های دقیق، موفق به تولید بهترین‌آرملات شده‌اند. 

 

مراحل تولید بتن سخت آرملات

 

 با توجه به وسعت کشور عزیزمان و تنوع آب و هوا و خاک استفاده از سیمان با تیپ های مختلف و نسبت اختلاط در کیفیت محصول نهایی اثر گذار است. همچنین در فصول مختلف و دماهای مختلف جهت کنترل رفتارهای محصول نسبت به دماهای خارج از استاندارد از افزودنی های مختلف استفاده نموده تا عوامل محیطی بر کیفیت آرملات‌ایرانی اثرگذار نباشند.

 

2- فرآیند اختلاط

در این مرحله، مواد اولیه با نسبت‌های دقیق مخلوط می‌شوند. این فرآیند باید به صورت دقیق انجام شود تا خواص فیزیکی و شیمیایی این محصول به درستی حاصل شود.
استفاده از سیلیس و گرانیت با کیفیت معادن مشهور ایران، دسته بندی و جدا سازی تمام ناخالصی ها، خشک بودن و نداشتن هر گونه رطوبت در تمامی اجزاء تشکیل دهنده محصول در ماندگاری ، عملکرد و نقش آفرینی سیمان در مراحل اجرا در کارگاه های ساختمانی بسیار موثر و حائز اهمیت می باشد. از این رو کنترل رطوبت مواد اولیه در انبارهای شرکت تولیدی صنعتی‌آرملات همیشه در دست کنترل است.

 

اختلات بتن

 

ملات آرمه در کیسه های 25 و 50 کیلویی بسته بندی و روانه بازار می‌گردد. نظارت مستمر در خط تولید توسط کارکنان خط تولید به گونه ای است که همگان دراین کارخانه تولیدی صنعتی‌ خود نماینده ای از واحد کنترل کیفیت می باشند. اما کار به اینجا ختم نمی شود. مجهز ترین و معتبرترین آزمایشگاه صنعت کف سازی و کارخانجات تولیدی محصولات کف پوش صنعتی در شرکت صنعتی آرملات واقع شده است. 

 

3- آزمایش‌های کیفیت

محصول نهایی باید از لحاظ کیفیت و مقاومت در برابر سایش، ضربه و مواد شیمیایی مورد آزمایش قرار گیرد تا از مطابقت آن با استانداردهای مورد نیاز اطمینان حاصل شود
تمامی مواد اولیه وارد شده به کارخانه ، آزمایشات و تست های لازم را جهت قبولی در بالاترین سطح کیفیت را از سر گذرانده و سپس مجوز ورود به انبار مواد اولیه را دریافت می کنند. هیچ کمبود و اغماضی در پذیرش مواد اولیه وجود ندارد زیرا که تولید بهترین محصول برای بهترین ساختمان های کشور نیازمند سختگیری است. انبارهای مجهز و ایمن شرکت صنعتی آرملات ماندگاری کیفیت را تا مرحله تولید تضمیمن می نمایند بدین سان که خرید مواد اولیه که نیازمند برسی تاریخ انقضاء می باشند به صورت دوره ای مورد پایش قرار گرفته و کیفیت آنها ثبت و نگهداری میگردد.

 

کنترل کیفیت بتن آرملات

 

ماشین آلات ویژه و اتوماتیک تولید کف پوش های سخت صنعتی با فرمولاسیون ویزه و مخصوص طراحی شده برای هر پروژه محصول نهایی را تولید می نمایند. واحد کنترل کیفیت با نمونه برداربی از تمام مراحل تولید و انجام آزمایشات مورد نیاز نسبت و صدور مجوز عبور از مراحل تولید را صادر نموده تا تولید همان باشد که خواست و نیاز پروژه است.
محصولات عرضه شده در پروژه های این شرکت صنعتی از پیش تولید شده نمی باشد . کارشناسان و مهندسین فروش دفتر مرکزی‌آرملات با حضور در پروژه های در حال ساخت با برسی نیازهای همان پروژه نسبت به ارائه راهکار مناسب و کف سازی مخصوص پروژه اقدام می نمایند. تیم های فروش آرملات در نقش مشاور پروژه عمل نموده و راهکارهای مناسب کف سازی را ارائه می نمایند. بدین خاطر شعار همیشه ماندگار ما این است. از ما بپرسید چراآرملات؟
این پایان کار نیست. پس از ارسال کالا به پروژه واحد مهندسی شرکت با انتقال دانش و تجربه ای که از پروژه های گوناگون در طول مدت قریب به 40 سال کسب نموده اند بهترین روش های اجرایی و راهکارهای مناسب جهت اجرا و بهره برداری از سیستم کف سازی سخت صنعتی را در اختیار صاحبان پروژه قرار می دهند. این همراهی و کنار کارفرما بودن موجب شده است که آرملات مشتریانی داشته باشد که بیش از 30 سال از کیفیت بی نظیر بهره می برند.

4- تسطیح و کیوراسیون

بملات آرمه، ملاتی است پیش آماده که در کارگاه با نسبت مشخصی از آب مخلوط شده و بر روی سطح بتن تازه اجرا می گردد. این کف سازی با ضخامت های 1 الی 2 سانتی متر پس از تسطیح بر روی سطح بتنی به وسیله ماله پروانه تسطیح و پرداخت می گردد. این کوبیدن سنگدانه روی یکدیگر با ماله پروانه ممزوجیتی با بتن پدیدار می آورد که هردو جزئی از یک دال بتنی کف سازی به هم پیوسته خواهد بود و امکان جدا شدن آنه از یکدیگر غیر ممکن میگردد. 
ضریب سایشی و مقاومت دربرابر سایش محصول‌آرملات در حدی است که در آزمایشات انجام شده %80 درصد الماس مقاوم بوده و عمر طولانی مدتی در شرایط سخت و سایشی خواهد داشت. استانداردهای بین المللی تعاریف خاصی از مقاومت در برابر ضربه ، فشار و سایش دارند که این کف انتظار ما می‌باشد. این محصول پا بر روی کف استاندارها گذارده و سر به سقف کیفیت سائیده است.

 

انواع پوشش بتن سخت

این محصول در دو گروه ملاتی و خشکه پاش تولید می شود که مقاومت سایش بسیار مناسبی را دارا می‌باشند .

 

خشکه پاش

 خشکه پاش که به صورت گرانول های خشک و سنگدانه های ریز تر نسبت به نوع ملاتی با دست بر روی سطح بتن تازه پاشیده شده و با استفاده از ماله پروانه در سطح بتن فرو میرود. محصول نهایی سطحی زیبا و مقاوم دربرابر سایش را پدید می آورد اما امکان ساب زنی بر روی این سطح وجود ندارد.

 

ملاتی

در روش ملاتی پس از طی شدن دوره کیوراسیون، ملات آماده شده  با استفاده از دستگاه های ساب زنی رویه سطح نهایی برداشته شده و پس از پدیدار شدن سنگدانه ها از زیر شیرابه سیمان نما و زیبایی بصری جذابی را به نمایش در می آورد. کف سازی اجرا شده با روش ملاتی پس از ساب زنی به گونه ای است که امکان تشخیص کف سازی بتنی از سنگ گرانیت نیازمند دقت و برسی می باشد.

محصولات پایه معدنی شرکت صنعتی آرملات در رنگ های متنوعی تولید می شوند. 17 طیف رنگی در کف سازی ما موجب شده است خواسته های هر نظر و صلیقه ای را تامین می نماید. در بسیاری از کارخانجات خطوط تولید ، انبارها و یا دیگر سالن های مربوطه با رنگ آمیزی از یکدیگر تفکیک می شوند. رنگهای متنوع محصولات آرملات دست طراحان پروژه را برای انتخاب و هنر نمایی باز گذاشته است.
شرکت صنعتی آرملات به عنوان اولین دارنده گواهینامه مرکز تحقیقات ساختمان در کلیه رشته ها و به عنوان تنها دترنده این گواهینامه در صنعت کف سازی سخت بتنی با 18 دوره تمدید یکه تاز کیفیت این صنعت می باشد. این مهم نشان از این دارد که اصرار بر کیفیت تنها راز ماندگاری شرکت‌آرملات است. 

 

نتیجه گیری
آرملات چیست؟ این پرسشی است که نمی‌توان با چند کلمه ویا جمله به آن پاسخ داد زیرا این مخصول، یک محصول یا یک روش اجرای کف سازی نیست بلکه یک فرهنگ است، رهبری است پیشتاز که خط سیر کیفیت در صنعت کف سازی بتنی را ترسیم می نماید و همگان را تشویق می کند به پیروی از احترام به نیازهای کارفرما و تولید محصول با کیفیت در شان نام ایران و صنعتگر ایرانی. آرملات قانون نانوشته کیفیت در سیستم کف سازی سخت صنعتی بتنی میباشد.

به این مطلب امتیاز دهید 5
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...
دیدگاه های کاربران
  • avatar

    احسنت به آرملات که اولینه

    16 شهریور 1403 مجتهد
    • 0
    • 0